Afișări de pagină luna trecută

vineri, 6 iunie 2008

despre UDDU-ep4


Din intimplare aud intr-o seara la radio anuntul unui Festival de Rock ce avea ca locatie Fagaras, oras ce se gasea la mica distanta de noi si avea ca data de desfasurare parca 12,13 Februarie 1993.
Era o veste nesperat de bine venita mai ales ca aveam o foame de a cinta si de a vedea impactul noilor cantece.
Organizator era Casa Sindicatelor din localitate si cu ajutorul noului director ce avea sa vina la clubul nostru am reusit sa ne inscriem.
Numai ca o mica problema avea sa apara la aceea vreme.
Numele de Ura De Dupa Usa nu isi putea avea loc pe afisul festivalului fara a da mai multe detalii insa dupa vocea lor: ``era o titulatura neobisnuita pentru o formatie de muzica rock``. Si acum imi aduc aminte aceea voce. Asa ca pe moment am schimbat numele in UDDU, ceea ce nu a mai primit nici o obiectie.
Ajunsi acolo am fost luati imediat in primire de catre un ofiter de la vechea securitate pentru a da mai multe explicatii despre numele trupei. Intrebarile erau doua si anume daca eram satanisti sau aveam in singe golaniada din Piata Universitati,mai precis , daca eram legionari.
Pentru a le da linistea de care aveau nevoie , Costi le-a scris versurile de la cantecele ce aveam sa le cantam si cu astea am fost acceptati definitiv in festival.
Nici nu cantasem pe vreo scena ca si deja aveam batai de cap cu numele trupei.Asta chiar ne-a indirjit si mai mult de a face un show adevarat.
Trupele ce se gaseau atunci in concurs erau mai mult din localitate sau de prin Brasov si chiar Miercurea Ciuc. La sunet era o firma din Miercurea Ciuc care s-au straduit sa faca un sunet bun cu toate ca tehnica esr mai mult ruseasca, parca imi aduc aminte.
De un singur nume imi aduc amine si anume de o trupa din Brasov ce se numea Arsenal si veneau de la Liceul Teoretic "Áprily Lajos". Foarte talentati si cu care m-am inteles bine mereu cu ei de cate ori ne vedeam.
Prima seara a festivalului era dedicata concursului iar a doua pentru cei ce aveau sa fie premiati si cu o trupa in recital.
Am intrat cam a sasea trupa ,intr-o sala foarte mare unde se gaseau o gramada de oamenisi binenteles juriul .
Sincer sa spun am intrat toata trupa cu emotii mari.Imi amintesc de Costi care se tot uita la mine prin spatele scenei si ne aruncam priviri de incurajare dar care tradau starea de neliniste.
Am inceput cu piesa Ura De Dupa Usa, sala era cam fara reactie asa ca am introdus piesa E-Te -TE La Tine!, atunci s-a vazut o schimbare radicala a atitudinii salii. La repezeala am cantat si Omule De La TV si Dement, si in 15 minute am terminat recitalul, lasind o sala care deja ne fredona refrenele.
Am iesit din recital foarte multumiti si fericiti ca piesele facute au dat rezultatul astepata la public.Nici nu ne interesau premile, pentru noi doar publicul conta si asta era totul.
La finalul zilei, presedintele juriului,Cristian Botez, care era trimisul ziarului Romania Libera ne-a anuntat ca am luat Marele Premiu.O surpriza neasteptata pentru noi.
Toti din juriu ne-au felicitat si ne-au incurajat sa mergem pe directia asta, considerindu-ne originali si simpatici!
Noaptea am fost cazati ,toate trupele, la un camin de elevi de scoala profesionala in afara Fagarasului. Ciudatenia a fost ca usa principala ne-a fost inchisa pe dinafara ,tocmai pentru nu a agita spiretele prin camin. Noroc ca am gasit o masa de tenis si cu ceva sticle de vodca am petrecut toata noaptea in joc si discutii muzicale.
A doua zi am sustinut recitalul de castigator al festului si binenteles care a durat la fel de scurt ca si in concurs, spre dezamagirea publicului.
Marea mea tristete in clipa de fata , este ca am uitat numele la persoanele cu care am petrecut momente extraordinare in Fagaras.
Intoarcerea s-a lasat cu niste vodca luata pe fuga , chiar la timp de a prinde personalul de noapte ce venea de la Sibiu si se indrepta spre Brasov.
Cu banii castigati din premiu am facut un mic party pe coclaurile oraselului nostru drag,inconjurati de prietenii fideli noua.Asta ca sa ne poarte noroc!
Va urma

Niciun comentariu: