Afișări de pagină luna trecută

sâmbătă, 1 august 2020

Despre UDDU -ep 1


URA DE DUPA USA 

 


  
UDDU '92
Ideea  proiectului a inceput prin '92, pe cand dadeam cu basul in trupa Despot. Grup zarnestean, care se infintasera  de prin '90 in componenta: Dan Virgil (Integral, Mecanik Sef)-voce, Eugen Voicu-chitara,Costache Ioan-tobe+voce, Dan Barbulescu ( Cacealma,F.U.C.K.,Mecanic Sef)-chitara si bas Ionut Vasile, un tip prea neserios dupa spusele lor ,dar in acelasi timp bun prieten in viata de zi cu zi.
. Problemele cu Ionut durau de ceva timp ,iar Costi ,  ma tot batea la cap sa vin in band-ul lui, dorind o schimbare de formula..
 Chiar de nu faceam parte din acelasi anturaj si nici nu aveam aceleasi gusturi muzicale, imi facea placere sa-i ascult povestile  cu trupetii lui, in timpul programului nostru de munca de la uzina ,din Zarnesti.
  Raspunsurile mele erau mereu negative, pentru ca la aceea vreme aveam alte planuri in mintea mea. Doream sa devin  psiholog si ca atare eram in plina cmapanie de  invatat la biologie.
Dar motivul cel mai important  era atasamentul meu fata de Experimental, trupa de heavy metal cu influenta Judas Priest, pe care ii ajutam tehnic. Mai precis, eram responsabilul principal cu facutul luminilor pe scena ,asta dupa plecarea lui Lotzi  in State.Fara a uita ca era trupa mea de suflet.
Intr-un final la insistentele lui am luat basul mai mult ca o joaca ,amestecata cu ceva teama ,iar cu ajutorul din plin a lui Dan Barbulescu ,am debutat prin 92 intr-un concert dat la Teatru Muzical ,intr-o  sala arhiplina , plin de emotii ,in deschidera concertului  dat de Experimental . Mai se regaseau atunci pe afis si  Detector , alaturi de inca doua grupuri brasovene. 
Dupa acest debut, furtunos, aveam sa mai concertam prin zona, avand ceva priza la public . Chiar  ne-am si deplasat la doua  festivaluri: Posada din C-lung Muscel si Rock live - Zarnesti .
 Intre timp, nevoile patriei mame pentru armata romana ,avea sa duca la o schimbare de  componenta . Plecarea lui Vily ( DanVirgil) in armata,avea sa il treaca pe Costi pe voce, ramanand in acelasi timp si pe tobe ,rezultand cifra de patru ca noua formula .
 Cu mult efort am reusit sa inregistram patru piese, avand ca ajutor pe Adrian "Coco" Tinca ,care era proprietarul studioului Coco Sound  .
 Piesele erau compozitile celor trei, adica :Dan Barbulescu ,Costache Ioan alaturi de  Eugen Voicu , iar ca piese:- Vis Urat, Despot, Bestie Urata, Profanatorii ,  inregistrate pe o banda de magnetofon ,pierduta ulterior  pe traseul; Costache Ioan -Petre Gavrila (Integral, Excentric, F.U.C.K, Luna Amara, etc) .
 Prin plecarea celorlalti ,doi chitaristi in armata , adica EugenVoicu si Dan Barbulescu , ii tot povesteam lui Costi ( Costache Ioan) ,mai in gluma une,ori mai in serios de noul meu proiect si cam ce mi-ar placea sa cant.
La aceea vreme imi placeau la nebunie Exploited si Overkill. Mai ales Exploited ma fascina prin atitudine si prin cantecele lor simple, avand un mesaj direct  si brut , specific curentului punk britanic.
 Asa ca intr-o seara tarziu de toamna, pe cand ma intorceam impreuna cu Costi de la un concert de prin Brasov ,in cardasia lui Petre Gavrila alaturi de tovarasul lui de trupa  ,Dan Ionel , ( Excentric) ,le-am propus sa facem acest proiect impreuna pentru o participare la un festival brasovean numit ,Bravos...
Deja era o perioada moarta pentru noi asa ca nu aveam ce pierde. Incepand din septembrie ..92 am inceput primele repetiti si deja am reusit sa realizam  prima piesa : URA DE DUPA USA. 
Povestea acestei prime piese era foarte interesanta;
Aparuse dintr-o reuniune , pe ''deal" ,de unde cu ceva sticle de alcool si vreo doua chitari reci ,baietii iubitori de rock isi petreceau serile de vara
 . Costi zicea ca este piesa ii apartine, precum si  Petre , dar auzisem voci ca si Ilie Costin ( Excentric)  avea ceva implicatie la ea. In orice caz , melodia era venita neslefuita in sala de repetitii ,iar dupa cateva sedinte, reusisem sa o cosmetizam, ramanand la forma finala, asa cum se va produce mereu in concerte. 
 A urmat piesa DEMENT, ce a fost compusa in vechea formula  DESPOT , preferata mea ,iar apoi  a aparut si a treia piesa  ; TARFA OBSCENA ,avand  ca subiect mamele ce isi parasesc copiii. 
Desi timpul era foarte scurt pentru a canta la ''Bravos'',cu cele trei piese eram deja pregatiti sa rupem gura targului. 
Avand in componentau doua bass-uri adica ,eu alaturi deDan Ionel(Integral, Excentric) , am incercat sa cautam un nou sound , ceva gen Cop Shoot Cop.   
Trupa americana descoperita de noi prin intermediul lui Lucian Ion,venit in vizita din State la mama lui in Zarnesti . Nu era o premiera ca o trupa sa cant cu doua basuri. Inaintea noastra, pe taram mioritic au mai cantat, Tectonic .
Asa ca in luna octombrie, am participat la  festivalul  numit mai sus in sala Rectorat , de pe linga Livada Postei unde intr-o sala plina  ne-am facut debutul cu noua trupa URA DE DUPA USA.
 Cu toate ca ,veneam cu  ceva nou pentru aceea vreme ,in  juriu ,nimeni nu a fost impresionat de cantecele noastre si ca urmare nu am avut sansa sa luam  un premiu , macar de consolare. Dar spre surpinderea noastra , publicu a gustat din plin ceea ce am cantat , dandu-ne ceva curaj de a contiuna cu acest nou proiect.
 Multumirea era ca il aveam pe Petre in trupa , un baiat genial pe chitara care putea sa iti cante tot ceea ce ii cerai,tinand cont ca eu si Costi aveam ceva compozitii in cap si frenodandu-i la ureche le scoatea fara probleme.
Din pacate acest nou drum, pentru el nu era serios asa ca si-a luat imediat zborul din trupa pentru a reface trupa Excentric!

Niciun comentariu: